Vi tilbyder en gennemtestet projektmodel, der passer til din virksomhed  


VK DATA har udviklet en projektmodel, der er gennemtestet og tilpasset virksomheder som jeres. Vores model skal sikre, at implementeringen af dit nye ERP-system sker på den mest optimale og fejlfri måde. Vi ved, at det kan være en stor opgave at skulle implementere et nyt ERP-system, hvor der uden tvivl vil opstå udfordringer. Disse udfordringer kan betyde, at styregruppen i virksomheden skal træffe nogle store valg - derfor har vi forståelse for, at kommunikationen mellem din virksomhed og vores konsulenter er yderst vigtig, for at implementeringen forløber så gnidningsfrit som muligt. 
Vi ser desuden, at 
forudsætningen for en succesfuld implementering er, at man internt i virksomheden lægger sig fast på hvilke gevinster man vil have ud af et nyt system, og at ledelsen er med fra start til slut.

 

Få mere salg med Odoo 

Afklaringsmetoden

Det første, som I bør tage stilling til, når I overvejer nyt ERP-system er  hvorfor  I ønsker et nyt. Er det fordi I ønsker at få jeres processer automatiseret? Er det fordi der mangler funktioner i jeres nuværende system? Er det fordi jeres nuværende systemer ikke snakker sammen? Uanset hvad det er, er det vigtigt, at I har fokus på de gevinster, som I ønsker at få ud af at skifte ERP-system. De gevinster, som I ønsker fra et skift, skal danne grundlag for jeres kommende projekt. 

Hos VK DATA foreslår vi altid, at man starter 'bagfra', når man skal igennem et skift af ERP-system. Det vil sige at det udbytte I ønsker fra jeres nye system, skal være med til at fortælle jer, hvad det er I ønsker ændret i virksomheden. Vi oplever mange gange, at det er noget helt andet, der egentlig skal sættes i gang, end det vores kunde troede i første omgang. Når man bruger denne metode, kommer vi hurtigere frem til de gevinster, der vil gavne jer i det lange løb. 

VK DATA ønsker at bidrage med, at vi sammen finder roden til eventuelle udfordringer eller problemer i jeres virksomhed. Ved at bearbejde jeres udfordringer helt fra bunden, slipper I for unødvendige forhindringer på et senere tidspunkt.      


Første kontakt

Når I har udfyldt og indsendt en kontaktformular gennem VK DATAs hjemmeside, vil en konsulent tage kontakt til virksomheden, hvor I herefter har en indledende samtale.

I kan selvfølgelig også ringe direkte til VK DATA, hvor vi vil tage den indledende samtale med det samme.

Demo

Baseret på jeres behov

Efter den første kontakt / indledende samtale, vil vi typisk afholde en online gennemgang / demo af Odoo. Demoen er opsat ud fra den indledende samtale, hvor vi stiler efter at ramme så tæt på jeres virksomheds behov som muligt. Her vil vi også gennemgå Odoo standard funktionaliteter, samtidig med at vi har en mere dybdegående snak om jeres ønsker / behov.

Gennem vores demo og gennemgang kan I hurtigt få et overblik over, om Odoo kunne være noget for jeres virksomhed. Hermed ikke sagt, at I er fuldstændig afklarede, da der efterfølgende stadig kan være mange ubesvarede spørgsmål, som vi sammen skal tage stilling til.


Behovsafklaring

Evt. workshop

Efter vores gennemgang og demo kan der være nogle ønsker, gevinster og behov, som jeres virksomhed gerne vil have opfyldt, hvor vi skal undersøge nærmere, hvordan vi kan løse denne “udfordring” med Odoo.

Dette kan gøres på to forskellige måder;
 - Har I mindre komplekse ønsker / behov, kan der afholdes en ny gennemgang af Odoo, hvor VK DATA tilpasser den nye gennemgang til de nye behov, som I har fremlagt for os. 
- Har I derimod brug for større og mere komplekse løsninger, kan der også være behov for en workshop, hvor en eller to konsulenter kommer ud til din virksomhed, hvor I sammen gennemgår alle de daglige processer i virksomheden. Herefter giver vi et estimat på, hvordan Odoo kan optimere disse, hvor I efterfølgende kan beslutte, om I vil gå videre med Odoo.


VK DATA er dog af den erfaring, at det altid er en god investering, at få afholdt et workshop - her får I mulighed for at vende størstedelen af jeres daglige arbejdsgange, hvor I på den måde kan få identificeret eventuelle flaskehalse. Hermed får I både en tidlig afklaring på, om I ønsker at gå videre i processen, samt en forståelse for, hvorfor I møder udfordringer. Såfremt I ikke ønsker at gå videre i processen, har I dermed stadig fået en ny intern forståelse for jeres virksomhed. 

Indgåelse af aftale

Når I har besluttet at gå videre i processen aftales betingelser, og begge parter underskriver en samarbejdsaftale - herefter kan projektet kan sættes i gang.

Kickoff-møde

Inden kickoff mødet har VK DATA sammensat et team af kompetente konsulenter, projektleder og evt. programmører som følger jeres projekt fra start til slut.

VK DATA indkalder herefter til et møde, hvor der gennemgås ca. 300 spørgsmål til jeres virksomhed - mange af disse spørgsmål er allerede gennemgået i demo og behovsafklaringen, men for at alle parter har forstået omfanget gennemgås / bekræftes de fleste af disse spørgsmål igen. 
Disse spørgsmål er vigtige i den videre proces og samarbejde, eftersom det er disse spørgsmål, der skal være med til at afklare, hvordan jeres system skal opsættes.
 

Projektplan

I forbindelse med kickoff mødet aftales der, hvad der skal laves og af hvem og hvornår. VK DATA laver herefter en projektplan over det, der er aftalt. I projektplanen vil der være påført mødedatoer, opgaveansvarlige, samt hvad, hvem og hvornår tingene skal gøres. Planen sendes til godkendelse ved jeres virksomhed, så alle parter er med på, hvad der skal ske.

Projektplanen skal følges gennem hele projektets løbetid. Implementeringen af et nyt ERP-system vil alt efter størrelse og kompleksitet tage mellem 6 uger - 12 måneder.

 
Med en projektplan har både din virksomhed og VK DATA hele tiden et overblik over projektet, samt hvor langt vi er i processen. Gennem hele forløbet afholdes der en række workshops, hvor vi gennemgår og opsætter de forskellige processer med jer, så vi løbende bliver klar til Go-live.

Vær dog opmærksom på at datoen for Go-live kan blive udskudt, hvis der gennem projektplanens faser er mange ønsker til ændringer. For at undgå dette er det vigtigt, at vi på kick-off mødet får taget så mange beslutninger som muligt. 

Udvikling/tilretninger

Hvis der er moduler, der skal udvikles, vil dette gøres sideløbende med projektet. I projektplanen vil der være angivet, hvornår en udvikling forventes færdig.

VK DATA udarbejder et forslag til udviklingen, som fremsendes til din virksomhed til godkendelse. Hermed sikrer vi endnu engang at begge parter har forstået opgaven. 

Vi oplever nogle gange, at man i denne fase kan have en masse ønsker til udvikling, som kan forsinke projektet. Her ser vi gerne, at vi sammen finder ud af, om Odoo kan klare opgaven gennem den igangværende løsning, der implementeres, eller om disse nyopståede ønsker eller behov kan vente til EFTER Go-live. 

Hvad kan gå galt?
 Vi ønsker at være transparente og fremadsynede, derfor synes vi også, at det er vigtigt, at forklare hvad der kan gå galt. Selve implementeringsfasen er der, hvor der kan opstå fejl. Det kan eksempelvis være, at vi har snakket forbi hinanden, der kan være funktioner, der ikke er korrekt forstået, eller noget helt tredje. Derfor er det vigtigt, at vi under behovsafklaringen og workshop-fasen bliver enige om så meget som muligt. Selvfølgelig vil der altid være småting, der skal justeres, men de større beslutninger skulle vi gerne sammen afklare, inden vi går i gang med implementeringen og udvikling.

Test

Hele vejen gennem projektet og efter hvert møde, vil der være flow-test af systemet. Disse tests skal din virksomhed selv stå for - selvfølgelig med hjælp og vejledning fra VK DATA.

Det er under disse flow-tests at I internt i virksomheden får nedskrevet jeres forskellige processer med det nye system. Samtidig får I føling med systemet og kan gennem disse tests nemmere finde ud af, om der er ting, der skal justeres inden Go-live.

Vi ved, at ligeså snart I tager systemet i brug, så finder I hurtigt ud af, hvor meget det faktisk kan - her er det dog vigtigt, at projektplanen overholdes, da vi ellers hurtigt står i en situation med nye ønsker, som løsningen også skal kunne. Disse nye ønsker og funktionaliteter skal nedskrives, hvorefter vi samlet tager dem op EFTER Go-live.  

Go-Live

Når alt er opsat, og alle bruger er undervist, aftales der en Go-live dato. Inden datoen skal der oprettes en åbningsbalance, og der skal laves nogle stress-tests, som skal sikre at alt fungerer optimalt.

Support

Efter Go-live slipper vi jer ikke! VK DATA vil løbende tage kontakt til jer for at sikre, at alt kører som det skal. I har ligeledes mulighed for at komme i kontakt med vores support, såfremt der skulle være behov for dette.

Opgradering

Hvert år kommer Odoo med en ny version af systemet. Det er dog ikke nødvendigt at opgradere hvert år, men VK DATA anbefaler alligevel at man gør det, eftersom der i hver version kommer nye og forbedrede funktioner, som kan gavne jeres virksomhed.

Vi tilbyder tre pakkeløsninger

​Standard

  • Her vælges de standard moduler, der er behov for
  • Tilknyttet konsulent, der hjælper med opsætning og undervisning i modulerne
  • Ingen tilpasninger eller udvikling 

Brancheløsning​

  • Her vælges de standard moduler, der er behov for
  • Udvalg mellem flere forskellige løsninger, som VK DATA har udviklet til forskellige brancher
  • Tilpasninger og udvikling nødvendige

Tilpasset løsning​

  • Skræddersyet og tilpasset løsning, der passer præcist til den enkelte virksomheds behov!
  • Tilpasning og udvikling nødvendig

FÅ MERE SALG MED ODOO!  

 UUdfyld formularen herunder, hvis du ønsker at høre mere om, hvilke muligheder der er for salg med Odoo. 
Vi kontakter dig til en uforpligtende indledende samtale

Conviator
Direkte salg
FlexEDI
Flexfone
GDPR
GodPrisVVS
Hosting
ISL ONLINE
Google Workspace
Odoo
Odoo Sales
Plastkort
SmartDisplay
Website salg
Winkompas