Odoo ERP-system

Pana er en af Danmarks største systuer, der er beliggende centralt i Jylland i Ry ved Silkeborg. Pana har siden 1984 produceret metervarer for erhvervskunder i hele landet og rådgivet dem til de bedste løsninger. Pana er i dag ejet af Pia Lund Olesen, der overtog forretningen i 2017. 
 Du kan læse mere om Systuen Pana her 

Udfordringer





Pana stod over for udfordringer med ikke-integrerede systemer, hvilket resulterede i en besværlig og tidskrævende manuel proces for ordre- og bestillinger fra kunderne. Den manglende integration mellem deres hjemmeside og produktion skabte unødvendige og ineffektive arbejdsgange, der ikke blot tog tid, men også øgede risikoen for fejl, da data skulle indtastes flere steder. En opgradering til et integreret system ville derfor ikke kun optimere processerne, men også forbedre nøjagtigheden og kundetilfredsheden betydeligt.

Løsning


Efter at have vurderet de udfordringer, Pana stod overfor, blev det klart, at de havde brug for en skræddersyet in-house løsning, der kunne samle alle deres behov i ét effektivt system. Derfor valgte Pana at skifte til Odoo.

Odoo blev designet til at optimere håndteringen af kundernes bestillinger direkte fra deres hjemmeside, som i øjeblikket er bygget på Wordpress, men som linker over til en konfigurator der åbnes i Odoo. Her foregår al udregning og dermed også en pris, der tager hensyn til alle de optioner kunden kan vælge. Deres tidligere metoder til at administrere produktion og lager via excel-ark var ikke længere tilstrækkelige. Dette løses nu med forskellige Apps fra Odoo: Regnskab, Salg, Lager, Webshop, Timeregistrering, HR m.fl. Alle sammen Apps der er mulige at "klikke til" alt efter hvilke behov man har.

Med Odoo har Pana nu en integreret in-house løsning, der ikke blot sparer tid, men også ressourcer, da alle systemer arbejder sammen. Dette betyder, at de slipper for at investere i mange forskellige programmer og udbydere.

Som den eneste systue i Danmark tilbyder Pana nu en fuld online bestillingsløsning, der problemfrit er integreret med deres regnskab, lager og produktion, hvilket giver dem en betydelig konkurrencefordel.

Evaluering fra Pana


Det bedste ved ODOO er overblik, og at det er let tilgængeligt for alle i virksomheden og ikke mindst for vores kunder.


Vi har været ret udfordret i implementeringsprocessen – ikke mindst fordi vores produkt er ret komplekst. Det har også betydet at vi ikke har fået det bygget helt korrekt op og dermed ikke helt har den sammenhæng mellem de forskellige apps som vi kunne ønske.


Jeg syntes Odoo har mange fordele, men jeg kan godt savne et opslagsværktøj. Syntes der er meget vi endnu ikke ved og får glæde af – Simpelthen fordi vi ikke ved hvordan vi skal bruge det, eller har lært det. Vores medarbejdere er ikke særlig IT kyndige og det er nok den største årsag til at vi ikke helt får det ud af systemet som vi burde. Vi lærer dog lidt af gangen, så mon ikke det bliver bedre med årene.​



Pia Lund Olesen

Direktør og Projektleder